کتابخانه تحقیق

تأثير آموزش سبك حل مسئله بر ميزان حرمت خود نوجوانان سنين 12 تا 13 ساله داراي
اطلاعیه های سایت

DOC
تأثیر آموزش سبک حل مسئله بر نوجوانان
doc
آذر ۲, ۱۳۹۶
33 صفحه ورد
30,000 ریال
خرید Word

تأثیر آموزش سبک حل مسئله بر نوجوانان


تأثیر آموزش سبک حل مسئله بر نوجوانان

تحقیقی کامل، قابل ویرایش در قالب ۳۳ صفحه ورد به همراه جداول، منابع و توضیحات در مورد تأثیر آموزش سبک حل مسئله بر میزان حرمت خود نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۳ ساله دارای مشکلات رفتاری ارتباطی می باشد.

چکیده:

هدف این تحقیق بررسی تأثیر آموزش حل مسئله بر میزان حرمت خود نوجوانان دارای مشکلات رفتاری ارتباطی سنین ۱۲ تا ۱۳ ساله (مقطع راهنمایی تحصیلی) بوده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق آزمون حرمت خود کوپر اسمیت و پرسشنامه مشکلات رفتاری راتر بوده است. از بین ۶۸ دانش آموز ۴۸ نفر که نمرات آنها در پرسشنامه راتر ۹ و بالاتر از ۹ و در پرسشنامه حرمت خود پایین تر از حد میانگین بود به طور تصادفی انتخاب گردید…

نمونه پژوهشی و شیوه نمونه گیری:

نمونه مورد آزمایش حاضر که طرح آن از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه های مداخله و کنترل است شامل ۴۸ دانش آموز دختر و پسر مدارس دخترانه و پسرانه از ناحیه ۵ اصفهان می باشد. نمونه ها از میان دانش آموزان ۱۳-۱۲ساله مشغول به تحصیل در پایه های اول و دوم راهنمایی تحصیلی انتخاب شدند. با توجه به مشکلات نمونه گیری سرانجام دو مدرسه پسرانه و دو مدرسه دخترانه در نظر گرفته شد…

نتیجه گیری:

به استناد یافته های حاصل از چهار فرضیه فوق می توان استنباط کرد که سبک حل مساله قادر به تقویت حرمت خود در ابعاد کلی بوده و با کاهش مشکلات رفتاری ارتباطی نوجوانان می تواند دامنه سازگاری اجتماعی و هیجانی نوجوانان را در شبکه روابط بین فردی بهبود بخشد. بنابراین می توان گفت هرچه سطح حرمت خود فرد پایین تر باشد، میزان وابستگی، اتکایی بودن و ناتوانی در تصمیم گیری افزایش می یابد که این تاییدی است بر یافته کوپراسمیت…

 



نوشته شده توسط : مریم محمدی



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.