کتابخانه تحقیق

تربيت دينی در نوجوانان، بررسي عوامل مؤثر در تقويت در نوجوانان، تعريف تئوري تربيت ديني،
اطلاعیه های سایت

DOC
تربیت دینی در نوجوانان
doc
آذر ۴, ۱۳۹۶
26 صفحه ورد
30,000 ریال
خرید Word

تربیت دینی در نوجوانان


تربیت دینی در نوجوانان

تحقیقی کامل، قابل ویرایش در قالب ۲۴ صفحه ورد به همراه منابع و توضیحات در مورد بررسی عوامل مؤثر در تقویت در نوجوانان، تعریف تئوری تربیت دینی، تاریخچه دین در ایران، مرحلۀ شکل‌گیری دین (تربیت دینی)، زمینه‌های تشدید تربیت دینی و یا تضعیف آن و… می باشد.

بررسی عوامل مؤثر در تقویت در نوجوانان:

بسیار مشاهده می‌شود که اولیاء و مربیان از تربیت دینی نوجوانان گله و شکایت می‌کنند و آنها را افرادی لامذهب و فراری از دین می‌پندارند و به هر نحوی در صددند که این وصله ناهمرنگ را به نوجوانان بچسبانند و به هر طریقی شده خود را از زیر بار مسئولیت بزرگ و خطیر مذهبی بار‌آوردن فرزندان‌شان شانه خالی نمایند که البته شاید بتوان تا اندازه‌ای این مسائل را به نوجوانان نسبت داد…

تاریخچه دین در ایران:

در گذشته ایران که نظر می‌افکنیم به این نتیجه می‌رسیم که مذهب و تربیت دینی وجود داشته‌است چنان که ایرانیان قدیم خورشید پرست بودند وآتش را نیز به عنوان خدای خود مورد ستایش قرار می‌دادند و هرچندگاه حتی به دلیل اعتقادات سختی که نسبت به مذهب در دین خود داشتند عزیزترین کسان خود را نیز به پای خدایان خود قربانی می‌کردند…

تربیت دینی از دیدگاه اسلام:

در اسلام در هریک از مراحل مختلف رشد دستورالعملهای دقیق و گسترده‌ای برای تربیت افراد وجود دارد از آن جمله نامگذاری، اذان و اقامه گفتن، مراقبتهای لازم در آغاز کودگی چون رضاع، حضانت، بهداشت، تغذیه و به طور کلی پرورش بدنی و عطوفت و محبت، بازی و سرگرمی، احترام به شخصیت کودک، بکارگیری روش کودکان و بالاخره تربیت دینی و اخلاقی و عقلی و عاطفی در ابعاد معنوی همچنین سالهای نخستین عمر مناسبترین موقعیت برای تربیت دینی است…

چگونگی رشد تربیت دینی در نوجوانان:

افراد در دوره بلوغ و نوجوانی می‌خواهند فلسفه‌ای در زندگی برای خود ترتیب دهند. این فلسفه موجب آرامشی درونی و امیدواری نوجوان به زندگی می‌شود. بعضی از افراد از راه دلبستگی به مبانی مذهبی و اجرای مراسم، سکون و آرامش خاطر برای خود به وجود می‌آورند….

بررسی عوامل موثر خانوادگی در تربیت دینی نوجوانان:

از سخنان پیامبر اکرم (ص) می‌باشد که تا ۲۱ سالگی سه دوره ۷ ساله را قائل شده‌اند که دوره دوم یا ۷ سال دوم مرحله پذیرش است که نوجوان به مرحله تصمیم‌گیری نرسیده و زمینه فکری انضمامی دارد و به شکل دادن و کنترل و هدایت محتاج است. از این رو اطلاعت از مربیان و والدین برای وی به طور جدی مطرح می‌شود….



نوشته شده توسط : مریم محمدی



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.