کتابخانه تحقیق

بررسی رابطه کاربرد راهبردهای یادگیری با موفقیت در رشته های تحصیلی
اطلاعیه های سایت

DOC
کاربرد راهبردهای یادگیری با موفقیت
doc
آذر ۱, ۱۳۹۶
24 صفحه ورد
40,000 ریال
خرید Word

کاربرد راهبردهای یادگیری با موفقیت


کاربرد راهبردهای یادگیری با موفقیت

مقاله ای کامل، قابل ویرایش در قالب ۲۴ صفحه ورد به همراه چکیده انگلیسی، منابع، جداول و توضیحات در مورد بررسی رابطه کاربرد راهبردهای یادگیری با موفقیت در رشته های تحصیلی (ریاضی- فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) می باشد.

چکیده:

به اعتقاد روان شناسان شناختی فرایند آموزش- یادگیری شامل دو دسته هدف کلی است که وین اشتاین و مایر (۱۹۸۶) یکی را به فراورده و دیگری را به فرایند مربوط می دانند. در حالیکه فراورده محتوای اطلاعات آموزش داده شده است. فرایند به چگونگی یادگیری یا مهارتها و روشهای یادگیرنده در پردازش محتوا مربوط می شود. دسته اخیر همان راهبردهای یادگیری هستند….

مقدمه:

اصل مشخص در دنیای نامشخص آینده این است که انسان پیوسته با تغییرات غیر قابل پیش بینی مواجه است و بقایش وابسته به توانای او در اثر گذاری بر این تغییرات و سازگاری دائمی با آنها است. پس یادگیری ضرورت بقا و آموزش ابزار دستیابی به آن است، از طرف دیگر آموزش نمی تواند دانشها، مهارتها یا گرایشهایی را که عملا نمی توان همه آنها را پیش بینی نمود در اختیار افراد بنهد….

روش اجرا:

با توجه به اینکه هدف این پژوهش مقایسه دانش آموزان موفق و ناموفق در سه رشته تحصیلی در استفاده از راهبردهای یادگیری بود و پژوهشگر کنترل مستقیم بر متغیر مستقل ( راهبردیادگیری) نداشت این پژوهش در زمره تحقیقات علی– مقایسه ای (پس رویدادی) قرار دارد….

بحث و نتیجه گیری:

نتایج حاصله با یافته های پژوهشهای مربوط به تأثیر آموزش مهارتهای شناختی و فراشناختی همخوانی دارد: وانگ و جن وا (۱۹۹۲) نشان دادند دانش آموزانی که در جلسات آموزش خودآموزی درک مطلب شرکت کرده بودند و در یادگیری از این شیوه استفاده نمودند، نسبت به گروه کنترل عملکرد بهتری داشتند….



نوشته شده توسط : مریم محمدی



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.